Kwaliteit van administratieve dienstverlening
Managen is integreren
Gebonden Nederlands 1992 1e druk 9789026716799Samenvatting
Om te kunnen overleven dienen administratieve dienstverleners hun organisatie af te stemmen op de eisen van deze tijd. In dit boek wordt een methodiek gepresenteerd waarmee de inrichting en beheersing van gegevensverwerkende organisaties op systematische en integrale wijze kan worden geanalyseerd en ontworpen.
De door de schrijvers in de praktijk beproefde methodiek is gebaseerd op een externe, klantgerichte oriëntatie en op bedrijfskundige principes. Bijzondere aandacht wordt geschonken aan de organisatie- en informatie-aspecten alsmede aan de continu vereiste afstemming tussen beide. De methodiek is aangevuld met een aanpak voor de toepassing en voor de borging, gericht op het realiseren van blijvende veranderingen.
De methodiek ondersteunt de toepassing van moderne besturingsconcepten als procesmanagement, logistiek management, integraal management en contractmanagement in de administratieve dienstverlening. Dit boek is daarmee een aanvulling op bestaande literatuur over de traditionele leer van de administratieve organisatie en interne controle. Bij de toepassing van de methodiek worden producten, processen en structuren in hun onderlinge samenhang beschouwd. Dit leidt tot hogere kwaliteit van administratieve dienstverlening.
Trefwoorden
administratieve dienstverlening kwaliteitsverbetering procesmanagement accountancy administratieve organisatie interne controle gegevensverwerking organisatieverandering klantgerichte oriëntatie contractmanagement integraal management logistiek management productmodellen procesmodellen informatiestructuur informatieverzorging organisatiestructuur bedrijfskundige principes dienstverlening borging organisatiekunde klantgerichtheid strategisch management verandermanagement management modelmatige aanpak organisatieontwerp organisatie integrale aanpak systeemleer
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Ten geleide
Inleiding
1. Gegevensverwerkende organisaties in beweging
2. Een modelmatige aanpak
3. Productmodule: afstemmen op de omgeving
4. Procesmodule: beheersing en bestuurlijke informatieverzorging
5. Structuurmodule: organisatie en bijpassende informatiestructuur
6. Borging, een systematisch gebruik van vastleggingen
7. Organisatorische context
8. Organisatieverandering: strategie en beheersing
Tot slot
De auteurs
Literatuurlijst
Trefwoordenregister
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan