

Wim Hoving heeft ruim 20 jaar ervaring in het invoeren én toepassen van modern IT servicemanagement.
Meer over de auteursISM 5 Foundation Courseware
E-book Pdf met watermerkbeveiliging Nederlands 2025 1e druk 9789401810777Samenvatting
Deze courseware dient als het officiële lesmateriaal van de ISM 5 Foundation.
De inhoud van de ISM 5 Foundation training is volledig gebaseerd op de inhoud van de standaard ISM-methode versie 5. Tijdens deze training leer je onder andere hoe je IT-servicemanagement kunt toepassen en hoe je kunt abstraheren en nuanceren bij servicevraagstukken. Daarnaast leer je hoe je een procesmodel kunt hanteren in de context van besturingsvraagstukken en hoe je inzicht kunt krijgen in de toepassing van de bedrijfsmiddelen People, Process en Product. Ook leer je hoe je de invloed van omgevingsfactoren in de context van dienstverlening kunt plaatsen (bijvoorbeeld in een situatie waarin geoutsourcet is) en hoe je kunt verbeteren met behulp van een methodische aanpak volgens ISM.
Tijdens de ISM Foundation training worden verschillende werkvormen toegepast, zoals overdracht van theorie, discussie op basis van praktijkvoorbeelden en praktijkopdrachten, reflectie op de eigen werksituatie en reflectie op de eigen bijdrage van de deelnemer aan de dienstverlening.
De trainer kan zelf bepalen in welke vorm en volgorde de stof uit de syllabus aan bod komt. Het is niet noodzakelijk om de ordening uit de syllabus te volgen, maar het is wel belangrijk dat alle stof uit de syllabus aan bod komt tijdens de training. Voor gecertificeerde trainers is er een basisset sheets beschikbaar waarin alle stof aan bod komt en waarin ook figuren uit het boek “De ISM-Methode” zijn opgenomen.
De aanbevolen studiebelasting voor deze training rond de 14 uur.
Trefwoorden
it service management isms ict it-dienstverlening servicemanagement procesmanagement customer value value streams itil improvement management incidentmanagement change management strategy management knowledge management operating model operations management service level management certificering best practices people process product it-governance besturingsmodel procesmodel customer experience devops procesrollen moderne it-dienstverlening itil 4 organisatie it-organisatie
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit e-book kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan