Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Iedereen

Hoe digitale netwerken onze contacten, samenwerking en organisaties veranderen

Paperback Nederlands 2008 1e druk 9789047000808
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

De wereld wordt alsmaar kleiner dankzij het wereldwijde web. We bellen gratis naar de andere kant van de wereld (voip), delen fotoalbums met familie (MijnAlbum), houden online bijeenkomsten en netwerken online (LinkedIn). En dat is nog maar het begin. Allerlei sites stellen ons in de gelegenheid mee te doen, mee te praten en mee te werken, zoals Facebook, MySpace en Hyves. Zelfs grote traditionele nieuwsmedia gebruiken bijvoorbeeld foto's en filmpjes van amateurs (Skoeps). Wat is de impact van dit alles op ons leven en ons werken? Clay Shirky is al jarenlang expert op dit gebied.

Shirky zet met aansprekende voorbeelden uiteen hoe deze vormen van zelforganisatie werken, wat er de kenmerkende elementen van zijn en wat voor lessen we eruit kunnen trekken. Zo maakt hij aannemelijk dat, in tegenstelling tot wat we vaak denken, de techniek niet alleen virtueel maar ook juist fysiek contact makkelijker maakt.

'Iedereen' is een actueel, levendig geschreven boek dat op allerlei niveaus inzicht geeft in de maatschappij en de manieren waarop we communiceren en netwerken vormen. Het zal marketeers, entrepreneurs en iedereen die meer wil weten over de effecten van digitale ontwikkelingen talloze eyeopeners bieden.

Specificaties

ISBN13:9789047000808
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:240
Druk:1

Expertrecensies (1)

recensie
Iedereen
Eric van Arendonk | 30 september 2008
Hoe veranderen digitale netwerken onze contacten, samenwerking en organisaties? Een antwoord op deze vraag is de belofte die 'Iedereen' op de omslag doet. Wanneer een individu zijn netwerkcontacten raadpleegt en die raadplegen op hun beurt ook hun contact en zo verder, gaat het razendsnel. Je krijgt dan de combinatie van een olievlekwerking en een lopend vuurtje. Clay Shirky beschrijft niet alleen de techniek van het inzetten van digitale netwerken, maar ook de verrassende mogelijkheden ervan.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
4 stemmen
1
1
1
0
1

Interviews en artikelen (2)

nieuws
Internet: here coms everybody!
Hans van der Klis 26 september 2008 Internet heeft een nauwelijks te onderschatten invloed op sociale structuren. Dat is de overtuiging van Clay Shirky, internetdenker en professor aan de New York University. De centrale these van zijn onlangs verschenen boek Iedereen: groepsactie is gemakkelijker geworden.
achtergrond
Papieren boeken in de penarie
Bertrand Weegenaar 26 mei 2008 Een beetje vreemde titel natuurlijk, maar we zijn zo gewend dat een boek van papier is dat ik het extra wil benadrukken. Het gaat namelijk slecht in de uitgeefwereld van het papieren boek. Kranten hebben het zwaar (lees onder andere Venerable newspapers face extinsion), maar in de boekenwereld is ook zwaar weer op komst.

Over Clay Shirky

Clay Shirky heeft zich vanaf het begin van het internettijdperk ontwikkeld als expert op dit gebied. Hij schrijft essays en artikelen over de sociale aspecten, de economie, de media en open source op internet en in onder andere The New York Times, The Wall Street Journal, Harvard Business Review en Wired. Hij doceert Interactieve Telecommunicatie aan de New York University en doet onderzoek naar de wisselwerking tussen ons sociale en ons technologische netwerk. Hij geeft advies over netwerkdesign aan verschillende bedrijven, onder meer Nokia, de bbc, Microsoft en Lego.

Andere boeken door Clay Shirky

Inhoudsopgave

1. En wie breng je daarvoor mee?
2. Delen versterkt de gemeenschapszin
3. Iedereen kan publiceren
4. Eerst publiceren, dan filteren
5. Waar persoonlijke motivatie en gezamenlijke productie samenkomen
6. Collectieve actie en institutionele barrières
7. Sneller en sneller
8. Sociale dilemma's aanpakken
9. Onze middelen aanpassen aan de kleine wereld
10. Belofte, techniek en afspraak

Epiloog
Dankwoord
Bibliografie
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Iedereen