Het spel van de populist
Hoe zij het spelen, hoe wij het winnen
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789021344331Samenvatting
Populisten lijken de wereld in rap tempo over te nemen. Ze krijgen grote groepen mensen in beweging, winnen verkiezing na verkiezing en komen weg met schandalen en leugens.
Toch zijn de populisten te verslaan. Tenminste, als je begrijpt hoe ze hun spel spelen. Want populisten volgen allemaal precies hetzelfde script, van hun eerste oneliner tot uiteindelijk massale ophitserij. Omdat zij als geen ander begrijpen hoe het menselijk brein werkt.
Gedragspsycholoog en voormalig campagneleider Bas Erlings kruipt in het hoofd van de meesters van de manipulatie en ontrafelt hun gedrag. Met anekdotes uit zijn tijd achter de schermen in Den Haag, voorbeelden uit de internationale politiek en scherpe inzichten uit de gedragspsychologie onthult hij hoe ze werken. Hij laat zien hoe wij allemaal – politici, journalisten én kiezers – populisten kunnen doorzien, ontwapenen en uiteindelijk uitschakelen.
Trefwoorden
populisme politiek manipulatie verkiezingen gedragspsychologie campagnestrategie communicatie democratie politieke psychologie strategie trump brexit geert wilders polarisatie kiezersgedrag retoriek politieke marketing politieke slogans vvd nederland europa politieke elite mark rutte anti-establishment pvv mediastrategieën anti-populisme verkiezingscampagnes
Trefwoorden
Specificaties
Thema classificatie
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. Geef mij nu je angst
2. Apen en milkshakes
3. Het handboek
4. Normaal. Doen.
5. De katalysator van de comeback
6. Superkrachten
Dankwoord
Verantwoording
'Mijn ambitie, mijn plan' door Mark Rutte
'Aan alle Nederlanders' door Mark Rutte
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan