Big Think Strategy
How to leverage bold ideas and leave small thinking behind
Gebonden Engels 2007 1e druk 9781422103210Samenvatting
Hoe kwam Apple uit haar decennialange neergang? Apple deed dat door een product, de iPod, te creëren dat niet alleen Apple, maar de hele muziekindustrie veranderde. Hoe werd Whole Foods een supermartkimperium? Door de heilige koeien van de voedselindustrie uit te dagen en aan te vallen. Hoe differentieerde Dove haar producten? Door de invoering van het nieuwe concept 'real beauty'.
In 'Big Think Strategy' leert Berndt Schmitt u hoe u 'groot' kunt denken door de ideeën die markten veranderen te implementeren. We weten allemaal dat bedrijven creatieve en innovatieve strategieën nodig hebben om te kunnen concurreren. Maar Schmitt laat zien hoe de conventionele bedrijfskennis en -cultuur in de weg kunnen staan van het grote denken dat markten kan veranderen.
'Big Think Strategy' is een antidotum tegen bedrijfsinertie. Aan de hand van talrijke cases en commentaren op culturele fenomenen, zoals de Trojaanse Oorlog, de film Fitzcarraldo en het leven van Gustav Mahler, laat de auteur u de essentie van onversaagd leiderschap zien alsmede de bronnen van revolutionaire verandering.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Sourcing ideas
3. Evaluating ideas
4. Turning ideas into strategy
5. Executing big think
6. Leading big think
7. Sustaining big think
8. Epilogue
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan