Management Reset
Organizing for Sustainable Effectiveness
Paperback Engels 2011 1e druk 9780470637982Samenvatting
Provocatieve nieuwe managementprincipes en -praktijken die leiden tot effectieve organisaties met oog voor de maatschappij. Dat is wat 'Management Reset' belooft. Uitgangspunt is dat de gangbare managementpraktijk te veel uitgaat van stabiele condities en te veel focust op het economisch resultaat. Lawler en Worley laten zien hoe u dit kunt veranderen en het resultaat mag er zijn: Een onderneming die goed presteert op financieel, sociaal en ecologisch gebied.
Trefwoorden
duurzaamheid management triple bottom line organisatieverandering agile organisatie strategisch management stakeholdermanagement duurzame effectiviteit organisatiecultuur maatschappelijk verantwoord ondernemen managementparadigma's bedrijfsethiek maatschappij milieu verandermanagement innovatie leiderschap organisatiestructuur globalisering command and control personeelsmanagement toekomst waardeketens talentmanagement high involvement prestatiemanagement beloningssystemen bedrijfscultuur
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Preface: From Change to Sustainable Effectiveness.
1 Time for a Reset.
2 Sustainable Management.
Part One: The Way Value Is Created.
3 Strategies for Sustainable Effectiveness.
4 Developing a Strategy.
Part Two: The Way Work Is Organized.
5 Board Governance.
6 Structures for Sustainable Effectiveness.
7 Sustainable Work Systems.
Part Three: The Way People Are Treated.
8 Managing Performance.
9 Reward Systems.
10 Managing Talent.
Part Four: The Way Behavior Is Guided.
11 Leading, Managing, and Following.
12 Transforming to Sustainable Management.
Notes.
Acknowledgments.
The Authors.
Index.
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan