OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 2

    Filter de resultaten

    Actieve filters 2

    Recensie 2279066

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 10 van 194 resultaten
    recensie
    Marketing
    17 juli 2007
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    Communicatie bestaat voor een groot deel uit non-verbale communicatie en slechts voor een klein deel uit informatie die we direct en verbaal willen overbrengen, zo lezen we vaak. We besteden dan ook veel aandacht aan de manier waarop we over willen komen bij ons publiek. 
    recensie
    Algemeen management
    19 juni 2007
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Ons werk en onze werkomgeving gaan de komende jaren drastisch veranderen. Dat gebeurt deels vanzelf, als we de technologische ontwikkelingen volgen. Maar nog belangrijker is dat we onze mentaliteit aanpassen. Hier moet nog een grote stap gemaakt worden, zo lezen we in het boek 'Het nieuwe werken' van Dik Bijl. De auteur is werkzaam bij Microsoft en schreef dit boek voor managers om een discussie op gang te brengen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    17 mei 2007
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Op uw bureau ligt een paar stapels documenten. Ergens daartussen ligt het rapport waar u commentaar op zou geven. Maar waar is het? Een collega komt binnen. Snel legt u een paar stapels papier op elkaar, om zo plaats te maken voor het kopje koffie van de collega. “Een clean desk policy zou hier ook wel ingevoerd kunnen worden”, schertst uw collega. Vanmiddag maar eens opruimen, denkt u. Het lijkt echter wel of u elke dag kunt opruimen, er komt gewoon geen eind aan de rommel.
    recensie
    Advisering
    20 maart 2007
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Hoe zit het eigenlijk met uw kennis, of dat van de medewerkers in uw bedrijf? Hoe onderscheidt die kennis zich van de concurrentie? Zien uw klanten dat ook zo? En welke kennisstrategie hanteert u om de concurrentiepositie te versterken? Lastige vragen? Mogelijk, maar professionele dienstverleners moeten steeds ondernemender met kennis omgaan, zo betoogt Marcel 't Hart in zijn boek 'Professionals & kennisconcurrentie'. 
    recensie
    Strategisch management
    20 maart 2007
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Het wil maar niet lukken met innovatie in Nederland. De noodklok is zelfs geluid: Nederland is uit de top-10 van competitieve landen! Bedenk dat ons land ooit een derde plek innam. En als we niet uitkijken, zakken we nog verder. Om het tij te keren, werd het Innovatieplatform in het leven geroepen, onder voorzitterschap van de premier, om innovatie in Nederland te stimuleren. 
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    9 november 2006
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    Na het succes van 'Intuïtie' van Malcolm Gladwell, is zijn eerste boek in Nederland opnieuw uitgegeven onder een andere titel. 'Het beslissende moment' is de vertaling van 'The Tipping Point', het boek waarmee journalist en columnist Gladwell in de VS al zoveel succes boekte.
    recensie
    Algemeen management
    27 juli 2006
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Als mijn onderneming zich vestigt in een land waar mensenrechten worden geschonden, ben ik daar dan indirect ook voor verantwoordelijk? Kan ik dit cadeau aannemen, en wanneer is het een steekpenning? Moet ik deze beslissing laten leiden door de wens van de aandeelhouders of door die van de medewerkers? Als mijn onderneming zich vestigt in een land waar een heel andere cultuur heerst, moeten we die dan overnemen of hanteren we onze eigen normen? Het boek 'Bedrijfsethiek: een goede zaak', onder redactie van Ronald Jeurissen, staat vol met dit soort dilemma's. Dilemma's die tot nadenken stemmen.
    recensie
    Organisatiekunde
    1 juni 2006
    Carla Verwijs
    3-4 minuten leestijd
    Een collega komt bij u met een probleem. 'Laat maar', zegt u. 'Ik doe het zelf wel, dat gaat sneller.' Dat doet u één keer, en nog een keer, maar de collega staat binnen de kortste keren weer aan uw bureau, met weer eenzelfde soort probleem. Andere collega's hebben gehoord dat u problemen zo snel oplost. Zij komen nu ook geregeld langs. En u heeft het al zo druk... 
    recensie
    Algemeen management
    23 maart 2006
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Waarom lukt het Fransen niet om zelfmoord te plegen? Omdat ze het pistool boven het hoofd houden. Dit grapje tekent het beeld dat de meeste Nederlanders van Fransen hebben: ze zijn arrogant. De auteurs van 'Waarom de Fransen zo Frans zijn' proberen verder te kijken dan dit beeld; ze willen de Fransen begrijpen. In een caleidoscoop aan onderwerpen belichten ze de Franse mentaliteit, de structuren van het land en Frankrijk binnen Europa.
    recensie
    Organisatiekunde
    24 januari 2006
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    De titel 'Meesterschap; doet me erg denken aan een oude reclameslogan van een bierbrouwer 'Vakmanschap is meesterschap'. Leonard en Swap laten zien dat dit niet het hele verhaal is: Er is meer nodig dan goed in je vak zijn (vakmanschap) om van meesterschap te kunnen spreken. Meesterschap verkrijgen is in elk geval hard werken en veel verschillende ervaringen opdoen.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    29 november 2005
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Zodra het boek 'Blink' van Malcolm Gladwell uitkwam, stond het in de Verenigde Staten hoog in de boekenverkooplijsten. Blink is nu ook in het Nederlands verschenen onder de titel 'Intuïtie'. In een aantal weblogs kunnen we lezen dat Gladwell een echte storyteller is, die niet alleen in zijn boeken aantrekkelijke verhalen vertelt, ook op het podium weet hij de toehoorder te boeien. Van de oorspronkelijke, Engelse editie, is overigens ook een luisterboek verschenen, door Gladwell zelf ingesproken. Hij heeft een prettige stem om naar te luisteren.
    recensie
    Reclame en verkoop
    23 oktober 2005
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Kennismanagement heeft in de loop van de jaren een aantal verschuivingen doorgemaakt. Begonnen in de IT-hoek, lag de nadruk op het zo goed mogelijk vastleggen en toegankelijk maken van kennis binnen de organisatie. Daardoor wordt een bedrijf minder afhankelijk van de kenniseigenaren, die mogelijk de organisatie verlaten. 
    recensie
    Algemeen management
    2 mei 2005
    Carla Verwijs
    2-3 minuten leestijd
    Het inmiddels zeer bekende boek van Joep Schrijvers 'Hoe word ik een rat' vraagt om een reactie, moeten de auteurs van 'Hoe vang ik een rat?' hebben gedacht. Ratten zijn slechts angsthazen, zo argumenteren ze.
    recensie
    Advisering
    10 februari 2005
    Carla Verwijs
    Het eerste dat opvalt aan 'Managen met de boerenverstandfactor' is de dikte, of liever de dunheid van het boekje. Dat is aantrekkelijk: allerlei managementonderwerpen komen kort en bondig aan de orde. De schematische overzichten zijn handig, net als de samenvattingen aan het eind van elk hoofdstuk ('Even recapituleren') en de acties.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden