OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 85 van 1.697 resultaten
recensie
Marketing
11 mei 2000
Hans Strikwerda
4-5 minuten leestijd
Zo op het eerste gezicht, afgaande op de titel, gaat het hier om het zoveelste hype-boek, zeker als in de ondertitel ook nog eens wordt gesuggereerd dat elk ondernemen een toneelspel is. In de originele, Amerikaanse, editie stond er nog een tweede ondertitel: 'Goods & services are no longer enough'. Daar gaat dit boek eigenlijk echt over: wat komt er na de dienstverlening?
recensie
Marketing
20 maart 2000
Philip Waalewijn
3-4 minuten leestijd
Accountmanagement is een onderwerp waarover de laatste tijd veel is geschreven. Het handelt over de manier waarop B to B ondernemingen intern georganiseerd zijn, teneinde hun klanten (ook wel accounts genoemd) zo goed mogelijk te kunnen bedienen. Wat kan het boek 'Adaptief en strategisch accountmanagement' bijdragen aan deze discussie?
recensie
Marketing
25 januari 2000
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Als je ruim 250 interviews hebt gehouden onder 14 van de meest succesvolle organisaties in de V.S. dan moet je iets te melden hebben. En Leonard Berry heeft dat.
recensie
Marketing
8 januari 2000
Sjoerd Wijnia
5-6 minuten leestijd
Merken als hoeksteen van de samenleving? De titel 'Superbrands' intrigeert en verrast in een tijd waarin klantwaarde door managers belangrijker wordt geacht dan merkwaarde. Het gaat de laatste jaren in marketing immers om een-op-een-marketing, waarbij de individuele afnemer massa-maatwerk krijgt aangeboden via databases en interactieve marketing, en dat alles bij voorkeur met behulp van electronic commerce.
recensie
Marketing
8 januari 2000
Peter de Roode
4-6 minuten leestijd
Met zeer veel plezier heb ik 'Waarom we kopen wat we kopen' van Paco Underhill gelezen. Het boek neemt de lezer vanaf het begin mee naar de winkelvloer waar klant en organisatie elkaar ontmoeten.
recensie
Marketing
13 oktober 1999
Peter de Roode
3-5 minuten leestijd
Vooral een torenhoge verwachting over zijn boek gecreëerd. Het boek begint namelijk met ongeveer 40 referenties van allerlei mensen - niet de minst vooraanstaande personen - die in drie à vier regels lovende aanbevelingen schrijven over het boek.
recensie
Marketing
15 september 1999
Alfred den Besten
3-5 minuten leestijd
Als een potentiële lezer voordat hij een boek aanschaft de achterzijde leest, mag hij verwachten dat hier naar waarheid vermeld staat wat het boek aan inhoud en waarde kan brengen voor de lezer. Helaas gaat dit voor het boek 'New Marketing' niet op.
recensie
Marketing
9 augustus 1999
Philip Waalewijn
3-4 minuten leestijd
Zoals zijn boek 'Marketing Management' de bijbel voor marketing studenten is, is 'Kotler over marketing' de lang verwachte 'State-of-the-Art' gids voor marketing strategieën voor managers.
recensie
Marketing
9 augustus 1999
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Wie aan teams denkt, krijgt onwillekeurig een associatie met Belbin en zijn rolopvattingen. Het was voor mij een verademing dat Arend Ardon in 'Klantgestuurde teams' het werk van Belbin in het geheel niet besprak.
recensie
Marketing
19 juli 1999
Paul Postma
3-5 minuten leestijd
De Amerikanen Peppers en Rogers schreven eerder het boek 'The One-to-One Future', waarin zij het belang van de geïndividualiseerde marktbenadering aangaven als (gedeeltelijke) vervanger van massamarketing. Deze gedachte was in de Verenigde Staten niet origineel, want bijvoorbeeld Stan Rapp en Tom Collins hadden dit thema in 1987 met 'Maxi Marketing' al behandeld.
recensie
Marketing
17 mei 1999
Hans Strikwerda
Zo op het eerste gezicht, afgaande op de titel, gaat het hier om het zoveelste hype-boek, zeker als in de ondertitel ook nog eens wordt gesuggereerd dat elk ondernemen een toneelspel is. Onder de stofomslag van het boek staat een tweede ondertitel: 'Goods & services are no longer enough'. Daar gaat dit boek over: wat komt er na de dienstverlening? Iedereen is bekend met de overgang van de primaire economie, onttrekking, jacht en landbouw, naar de industriële samenleving en werkt nu ijverig aan de realisatie van de diensteneconomie. Maar wat komt er daarna? Bekende termen zijn de informatie-economie en de kenniseconomie. De auteurs stellen daar tegenover dat informatie niet de basis is van de nieuwe economie, omdat informatie op zichzelf niet een economisch goed is. Pas als ondernemingen informatie aanbieden in de vorm van informatiediensten of informatiegoederen en ervaringen waarbij kennis en inzichten worden overgedragen, creëren ze economische waarde. Het gaat steeds om een persoonlijke beleving in een fysieke gebeurtenis, die kan variëren van een opleiding tot een spannende wildwatervaart tot een therapeutisch gesprek met de psycho-analyticus.
recensie
Marketing
13 april 1999
Robert Blom
3-4 minuten leestijd
'De interesse voor communicatie is de afgelopen jaren sterk toegenomen'. Zo luidt de eerste zin van het boek 'Geïntegreerde Communicatie'. De auteurs Marieta Vos en Henny Schoemaker (beiden communicatie-adviseurs bij ACC Ede) hebben het gelijk aan hun zijde.
recensie
Marketing
21 maart 1999
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
Waardering door klanten is het eerste boek uit een serie over Totale Kwaliteit en het INK- model. Uitgangspunt van het boek is om de praktische betekenis zichtbaar te maken van het centraal stellen van de klant in organisaties.
recensie
Marketing
18 mei 1998
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
De auteurs van 'Groeien door tevreden klanten' zijn er in geslaagd een goed studieboek op de markt te brengen waarin theorieën zijn opgesteld aan de hand van jarenlang onderzoek.
recensie
Marketing
18 mei 1998
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
'De klant als kern van de zaak' is een soort ideeënboek geworden. Whiteley en Hessan schudden met het grootste gemak talrijke ideeën, over het centraal stellen van klanten, uit hun mouw.
recensie
Marketing
18 mei 1998
Peter de Roode
3-4 minuten leestijd
'Een klacht, een geschenk uit de hemel' zal hét handboek worden voor die organisaties die een klantvriendelijke cultuur nastreven. Door de heldere schrijfstijl van Barlow en Möller wordt een uitstekend overzicht geboden op het gebied van klachten.
recensie
Marketing
4 maart 1998
Jeroen Kemperman
2-3 minuten leestijd
De adoptie- en diffusietheorie vallen onder de categorie klassieke en solide theorieën die een waardevolle rol kunnen spelen bij het begrijpen van maatschappelijke processen. Vanuit een bedrijfskundig perspectief gaat het hier om de klant-acceptatie (adoptie) en de marktpenetratie (diffusie) van innovaties