OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 3 van 1.697 resultaten
    nieuws
    Marketing
    24 oktober 2024
    Karin de Zwaan
    3-4 minuten leestijd
    De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
    nieuws
    Marketing
    17 oktober 2024
    Karin de Zwaan
    1-2 minuten leestijd
    De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
    preview
    Marketing
    15 oktober 2024
    Harald Pol
    3-4 minuten leestijd
    Klantbeleving is al jarenlang een begrip dat marketeers voor in de mond ligt. Voldoet de organisatie aan de verwachtingen van de klant? Veel organisaties werken aan het verbeteren van de klantbeleving, maar het dringt nog maar tot een kleine groep door dat een positieve beleving niet automatisch leidt tot een duurzame relatie.
    nieuws
    Marketing
    11 oktober 2024
    Karin de Zwaan
    2-3 minuten leestijd
    Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. Vandaag zijn de genomineerden bekend gemaakt door PIM.
    preview
    Marketing
    11 oktober 2024
    Lisa van Noorden
    3-5 minuten leestijd
    Toen ik begon met het schrijven van ‘De Mondriaan van Marketing’, had ik één doel voor ogen: marketeers en creatieven helpen om de brave, voorspelbare communicatiepatronen te doorbreken. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel communicatie blijft écht hangen?
    preview
    IT-management / ICT
    2 oktober 2024
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    Patrick Petersen schreef ‘Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt’. Een boek over hoe je AI inzet bij de strategische aspecten van marketing. Bijvoorbeeld voor marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s. In zijn preview vertelt Petersen over zijn boek.
    preview
    Marketing
    26 september 2024
    Patrick Kooij
    2-3 minuten leestijd
    ‘De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C’ is ontwikkeld door 3 auteurs, die zeer veel ervaring hebben in het bedrijfsleven maar ook zeer deskundig zijn op het gebied van marketingtrainingen en -opleidingen op alle niveau’s.
    recensie
    Marketing
    24 september 2024
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Twee ervaren marketeers, Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, raakten ervan overtuigd dat het marketingvak een grote bijdrage kan leveren om de samenleving duurzame consumptie in het hart te laten sluiten. We moeten stoppen met drammen en dreigen en starten met verleiden. Daarom schreven ze ‘Duurzame verleiding’.
    recensie
    Marketing
    18 september 2024
    Marije Teerling
    3-4 minuten leestijd
    ‘De Customer Leader’ van Rudy Moenaert en Henry Robben biedt een nieuwe kijk op hoe organisaties klantgericht kunnen opereren. De auteurs presenteren praktische modellen en strategieën die helpen om waarde te creëren voor klanten en andere stakeholders. Aan de hand van de analogie van de arena en verschillende rollen van  organisaties nemen ze je mee door jaren kennis en ervaring rond strategie, management en marketing.
    recensie
    Marketing
    18 september 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Draaideurklanten’ van Berith Spoelstra is een boek over hoe je slim tactieken inzet om klantverlies te minimaliseren. Ik moet zeggen dat ik na het lezen kan concluderen dat de auteur daarmee de spijker op zijn kop slaat.
    preview
    Marketing
    17 september 2024
    Patrick van Thiel
    2-3 minuten leestijd
    Superirritant! Als het gaat om het bouwen van merken en reputaties is er een scala aan auteurs en adviseurs die allemaal iets anders beweren. Hoe weet je nou of je goed bezig bent? En hoe zorg je ervoor dat dat jij als marketeer goed samenwerkt met jouw communicatiecollega’s? En visa versa.
    Interview
    Marketing
    16 september 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Met ‘Customer Experience - Van cult naar cultuur’ schreven Eric de Haan en Jean-Pierre Thomassen hun derde boek over uitblinken in klantbeleving. Hierin gaat het vooral om het creëren van de perfecte cultuur en daarover spreken we Eric de Haan. ‘Het gaat erom dat het geen ‘to do’ is maar een ‘to be’ wordt.’
    recensie
    Marketing
    10 september 2024
    Ment Kuiper
    2-3 minuten leestijd
    Je zal maar Antal de Waij heten; je hebt een boek geschreven over content en contentstrategie. En dan is daar opeens kunstmatige intelligentie... ‘Alle content kan nu door een applicatie ontwikkeld worden.’ Andere uitspraken en koppen uit de media: ‘geen content functies meer, schrijven niet meer nodig, AI neemt al ons werk over, is er nog wel plek voor een contentspecialist’...
    preview
    Marketing
    6 september 2024
    Maarten van Heems
    3-4 minuten leestijd
    Als jij de wereld wil veranderen is dit jouw boek. Het biedt 10 lessen waarmee je het verschil maakt. Of je nu de eerste vrouwelijke premier van Nederland wil worden of je eigen buurt wil ont-yuppen, de strijd aan wil gaan met grote vervuilers of een bosje tulpen in een baan om de aarde wil laten draaien, het begint er allemaal mee dat je mensen enthousiast maakt voor je plannen.
    achtergrond
    Marketing
    5 september 2024
    Joost van den Ossenblok
    1-2 minuten leestijd
    Jaarlijks verschijnen er duizenden Engelse non-fictietitels. Aan uitgevers de taak om de mooiste spelden uit die hooiberg te vissen, om te komen tot een Nederlandse editie. Maar wat beweegt hen bij die keuzes? Joost van den Ossenblok, uitgever van het non-fictiefonds Lev. koos ‘Perennial Seller’ van Ryan Holiday en bracht het uit onder de titel: ‘De klassiekersclub’. Hij vertelt erover.
    Interview
    Algemeen management
    26 augustus 2024
    Bas Hakker
    6-8 minuten leestijd
    Eric de Haan schreef twee jaar geleden het boek ‘Luisteren is goud’. Met de service-expert bespreken we op een terras in Den Bosch waarom luisteren vandaag de dag zo belangrijk is, en hoe het beter kan.
    preview
    Marketing
    23 augustus 2024
    Marjolijn Meynen
    2-3 minuten leestijd
    Hoe zorgen we ervoor dat duurzaamheid een aantrekkelijke keuze wordt?  ‘Duurzame verleiding’ biedt een revolutionair perspectief op deze vraag. Dit boek, geschreven door de ervaren marketeers en reclamemakers Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, daagt de traditionele kijk op duurzame marketing uit. Een preview.
    preview
    Marketing
    22 augustus 2024
    Marta Klement
    3-4 minuten leestijd
    Branding hoeft niet moeilijk te zijn, volgens Marta Klement. Sterker nog, het werkt voor elke organisatie, ook voor kleinere bedrijven en het mkb. Met 'Werk aan je Merk: De On Brand® Methode' maakt Marta branding  toegankelijk. Een preview.
    Interview
    Marketing
    13 augustus 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    ‘Marketing Made Simple’ is de - logische - opvolger van bestseller ‘StoryBrand’ en wederom lanceerde Daan Schmidt de Nederlandse variant. Hij wil met vijf overzichtelijke stappen Nederlandse ondernemers helpen met hun groeiplannen.
    preview
    Marketing
    9 augustus 2024
    Berith Spoelstra
    2-3 minuten leestijd
    We weten al jaren dat klantbehoud meer waarde voor een organisatie oplevert dan alleen acquisitie, maar toch blijft in de meeste boardrooms de focus op groei via nieuwe klanten. Hoe brengen we daar verandering in? 

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden