OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Internet en social media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Internet en social media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over bijvoorbeeld Instagram en LinkedIn, maar ook over online thuiswerk. Voor iedere professional die meer wil weten over deze onderwerpen.
    Pagina 29 van 578 resultaten
    achtergrond
    internet en social media
    6 september 2002
    Emile Poll
    9-12 minuten leestijd
    achtergrond
    Algemeen management
    6 juni 2002
    Ard-Pieter de Man
    8-11 minuten leestijd
    recensie
    internet en social media
    12 februari 2002
    Bertrand Weegenaar
    2-3 minuten leestijd
    Langzamerhand wordt de Internet-hype in kaart gebracht. Echte geschiedschrijving is het nog niet te noemen. Bedrijfskundigen trekken hun eerste conclusies (Moss Kanter, Porter), bedrijfsverhalen worden beschreven (bijvoorbeeld over Amazon.com en Cisco) en de eerste persoonlijke geschiedenissen verschijnen.
    recensie
    Internet en social media
    6 juni 2001
    Jaap Peters
    4-6 minuten leestijd
    Dit is één van de merkwaardigste managementboeken die ik de afgelopen jaren heb gelezen. Van een boek hoop je iets te leren, in dit geval iets over de werkelijke waarde van Internet. Dit boek is echter een compleet uitgewerkt businessplan van twee Amerikaanse McKinsey-directeuren om te komen tot het oprichten van een nieuw fenomeen: het infomediair-bedrijf. I
    recensie
    Internet en social media
    6 juni 2001
    Tinus de Gouw
    2-3 minuten leestijd
    Temidden van allerlei verhalen over de E-business hype en de ongekende mogelijkheden van het Internet, biedt dit boek een praktische en gedegen handleiding voor het opzetten van een elektronische winkel. Juist omdat de auteurs het belang onderkennen van een doordachte en goed gestructureerde website, geeft het boek een aantal bruikbare adviezen om tot een succesvolle elektronische winkel te komen. Een zakelijke argumentatie en een gedegen aanpak vormen het fundament voor het beoogde succes. Het boek geeft daarvoor een aantal fundamentele spelregels, die op een prettige wijze worden geïllustreerd met bekende en minder bekende voorbeelden.
    recensie
    internet en social media
    17 mei 2001
    Rob Beltman
    4-5 minuten leestijd
    Met 'E-strategie' heeft Cor Molenaar eindelijk de opvolger geschreven van het zo bekritiseerde boek 'New Marketing' (1997), dat tevens zijn proefschrift was. Het grote aantal congressen en seminars waar Molenaar als spreker of voorzitter is te bewonderen, bevestigt zijn status als autoriteit op het gebied van Marketing en ICT.
    recensie
    internet en social media
    17 mei 2001
    Cees van Westrenen
    2-3 minuten leestijd
    Klanten krijgen, klanten hebben en klanten houden, is voor een onderneming van groot belang. Volgens Gerard van Vliet is dit ook de essentie van CRM ( Customer Relationship Management).
    recensie
    internet en social media
    17 april 2001
    Hans Strikwerda
    3-5 minuten leestijd
    'Het einde van de IT-hype'. Zo had de titel van dit boek ook kunnen luiden. In een tijd van een explosie van beschikbaarheid van informatie en van communicatiecapaciteit is het verleidelijk om de informatietechnologie als de bepalende factor te zien voor niet alleen technologische ontwikkelingen, maar vooral ook maatschappelijke ontwikkelingen.
    recensie
    internet en social media
    17 april 2001
    Hans Strikwerda
    3-4 minuten leestijd
    De meest cruciale en ook meest onzekere factor in de nieuwe economie is de consument. Kon in de oude economie de consument gesegmenteerd worden, statistisch beschreven en door middel van marketing gemanipuleerd, dat gaat niet meer op in de nieuwe economie.
    recensie
    internet en social media
    14 februari 2001
    Teun van Aken
    4-5 minuten leestijd
    De Stichting Management Studies heeft terecht opdracht gegeven tot een studie naar betekenis, mogelijkheden en effecten van de voortschrijdende informatie technologie op ondernemingen die in de zogenoemde oude economie opereren.
    recensie
    internet en social media
    7 oktober 2000
    Hans Strikwerda
    4-5 minuten leestijd
    In deze tijd van e-ventures, snel geld verdienen met IPOs, Internet, B2B leeft bij menig ondernemer de vraag of ondernemen alleen maar een kwestie is van doen, proberen, experimenteren, of dat er ook nog strategie geformuleerd moet worden.
    recensie
    internet en social media
    25 juli 2000
    Paul Postma
    3-5 minuten leestijd
    Een lezer mag verwachten dat een schrijver over een onderwerp een nieuw licht laat schijnen, een iets andere invalshoek kiest dan gebruikelijk, het onderwerp simpeler, toegankelijker, wetenschappelijker of wat dan ook neerzet dan andere boeken. Aangegeven zou moeten kunnen worden wat dit boek toevoegt aan alles wat op dit terrein al bestaat.
    recensie
    Internet en social media
    20 maart 2000
    Hans Strikwerda
    3-5 minuten leestijd
    In deze tijd van e-ventures, snel geld verdienen met IPOs, Internet, B2B leeft bij menig ondernemer de vraag of ondernemen alleen maar een kwestie is van doen, proberen, experimenteren, of dat er ook nog strategie geformuleerd moet worden. Evans en Wurster stellen in 'Blown to Bits' dat we inmiddels de tweede generatie van e-commerce ingaan en dat die fase meer bepaald wordt door strategisch denken dan door te experimenteren. De vraag daarbij is of gebruik gemaakt kan worden van bestaande strategische principes of niet. De belangrijkste spelers in de nieuwe leveranciers van A-merken, fysieke detaillisten, elektronische detaillisten en wat de auteurs noemen 'pure navigators', concentreren zich nu op het verdedigen van de tot nu toe veroverde markt.
    recensie
    internet en social media
    11 februari 2000
    Hans Strikwerda
    4-6 minuten leestijd
    Er wordt al geruime tijd gesproken over de informatie-economie en over de netwerkeconomie. Nu is er dan voor het eerst een goed toegankelijk boek dat uitlegt wat dat betekent voor ondernemingsstrategie.
    recensie
    internet en social media
    4 augustus 1999
    Jaap Peters
    3-4 minuten leestijd
    Er is over Kelly en zijn boek al veel geschreven. Inmiddels is Kevin Kelly, redacteur/oprichter van het computermagazine 'Wired' , onze nieuwe rondreizende goeroe. Zijn verhaal over de nieuwe economie is controversieel, maar wat mij betreft verdient hij het voordeel van de twijfel.
    recensie
    Internet en social media
    10 mei 1999
    John Caspers
    Voor sommigen is electronic commerce zeer tastbaar: je kunt er een cursus in volgen, er goed in worden en vervolgens met behulp van checklisten nagaan of je op de juiste manier e-commerce bedrijft. Voor deze mensen is het nieuwste boek van Gerard van Vliet geschreven. Het 'handboek E-commerce' heeft vooral een praktische en Nederlandse inslag, zoals ook uit de titel blijkt. Er moet tenslotte geld verdiend worden, ook op Internet. Het is dan ook niet verwonderlijk dat het boek zich voornamelijk richt op één aspect van e-commerce, namelijk verkoop en marketing via Internet.
    recensie
    Internet en social media
    3 mei 1999
    Philip Waalewijn
    3-5 minuten leestijd
    Michiel van Mens omschrijft zichzelf als behorende tot de nieuwe generatie Marketeers. Hij heeft een Nederlandstalig marketingboek geschreven met een Engelse titel: 'The Real World in Real Time'. Het boek is uitgegeven in de serie Interactie Marketing over de kanalen van de toekomst. 
    recensie
    internet en social media
    4 november 1998
    John Caspers
    1-2 minuten leestijd
    De digitale economie is geen kwestie van technologie, maar gaat over het opbouwen van nieuwe zakelijke relaties, ondersteund door software. Dat is de invalshoek van dit boek over electronic commerce. Het boek is opgebouwd rondom een aantal praktijkvoorbeelden van succesvolle of spraakmakende e-commerce-implementaties bij grote en kleine ondernemingen. Deze zijn gerangschikt in een aantal categorieën: volledig nieuwe bedrijven en bedrijfsmodellen die alleen op het web bestaan, intranetten, de zakelijke markt, de consumentenmarkt en nog wat onderwerpen zoals planning, management en organisatievraagstukken.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden