OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    Pagina 5 van 694 resultaten
    Interview
    Communicatie en media
    1 maart 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Ann Maes, Frederik Picard en Chris van Gils schreef Bart Lombaerts het boek ‘Do tell’. We speken Lombaerts over de manier waarop je als bedrijf vertelt over duurzaamheid. Lombaerts: ‘Als het oprecht en eerlijk is, dan levert het jouw bedrijf een beter imago op.’
    preview
    Communicatie en media
    19 februari 2024
    Elke Van Parys
    3-4 minuten leestijd
    In De perfecte presentatie deelt Elke Van Parys waardevolle inzichten en best practices om je presentatie tot in de puntjes te verfijnen. Ironisch genoeg omvat deze perfectie ook ruimte voor imperfecties, omdat het juist de onvolkomenheden zijn waardoor je een echte connectie kunt maken met je publiek.
    recensie
    Communicatie en media
    12 februari 2024
    Bert Thiel
    2-3 minuten leestijd
    ‘Draagvlak al geregeld?’ is de geheel herziene versie van ‘Regel jij het draagvlak?’ uit 2011. Bert Thiel las en recenseerde het origineel destijds, en was enthousiast. We vroegen hem deze nieuwe editie ook te bekijken.
    recensie
    Communicatie en media
    15 januari 2024
    Annemarie Smits
    3-4 minuten leestijd
    ‘Grijp je lezers of bezoekers bij de lurven, sleur ze het verhaal in. Schrijf concreet, specifiek en voeg drama toe’, schrijft Dolf Weverink in ‘Lola en de rode ballen’. Veel zakelijke en functionele teksten zijn te lang, niet aantrekkelijk en niet duidelijk genoeg. In het boek geeft Dolf Weverink praktische tips voor schrijfcoaches en schrijftrainers om anderen verder te helpen met betere teksten.
    recensie
    Communicatie en media
    10 januari 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    ‘Een leven lang schrijven’ vraagt er om snel te worden gelezen, om direct aan de slag te kunnen. Achter de laptop of met een pen in de hand. Schrijven moet je doen, zo betoogt Julia Cameron. Liefst elke dag.
    recensie
    Communicatie en media
    5 januari 2024
    Froukje Schaaf
    3-4 minuten leestijd
    In ‘Vraag Raak’ leert Kristoff van Rossem je praktische vraagtechnieken om meer diepgang in gesprekken te creëren. Dit alles vanuit een filosofische invalshoek. Deze zijn breed inzetbaar, zowel in de hulpverlening als bijvoorbeeld door leidinggevenden. Hoewel het wat vlotter geschreven zou kunnen, bevat het praktische handvatten en veel oefeningen om je de vraagtechnieken eigen te maken.
    recensie
    Communicatie en media
    3 januari 2024
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Zelf noemt Monica Wigman ‘Draagvlak al geregeld?’ een herschreven versie van haar vorige boek. Maar eigenlijk is het een compleet nieuw boek en een mooie aanvulling op ‘Regel jij het draagvlak?’ van twaalf jaar geleden. Opnieuw zijn opzet en vormgeving fris en luchtig. Ook is het weer een serieus boek om rekening mee te houden. Haar ervaring en haar zoektocht naar goede onderbouwing zorgen daarvoor.
    recensie
    Communicatie en media
    12 december 2023
    Hans de Witte-van Mierlé
    3-5 minuten leestijd
    Geerhard Bolte wil toekomstige auteurs helpen. Schrijvers van de managementboeken van morgen kunnen bij hem terecht. In ‘Waarom schrijf je geen boek?’ herhaalt hij zijn ijzersterke eerdere boodschap.
    recensie
    Communicatie en media
    8 december 2023
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    Het nieuwe boek van Betteke van Ruler is een handig hebbedingetje. Het ‘Strategisch Communicatie Frame II’ helpt de drukbezette communicatieadviseur met een beperkt aantal vragen snel een communicatiestrategie te ontwikkelen. Die strategie beschrijft wat zinvol is om met communicatie te doen bij een vraagstuk.
    preview
    Communicatie en media
    6 december 2023
    Monique Broekhoff
    3-4 minuten leestijd
    Monique Broekhoff neemt de communicatieadviseur in ‘Omgevingscommunicatie & participatie’ mee in de belangrijkste begrippen van Strategisch Omgevingsmanagement (SOM). Daarnaast laat zij zien welke waarde communicatie (COM) daaraan toevoegt. In haar preview vertelt Broekhoff over haar boek.
    preview
    Communicatie en media
    5 december 2023
    Betteke van Ruler
    3-4 minuten leestijd
    Vraag jij je wel eens af of jullie communicatieacties echt zinvol zijn? Met het Strategisch Communicatie Frame hoeft dat niet meer. Daarmee heb je namelijk in één oogopslag een scherp verhaal waarom jullie nou net dat ene moeten doen en al het andere niet. 
    recensie
    Communicatie en media
    3 november 2023
    Nico Jong
    3-4 minuten leestijd
    Voor wat er tussen ons als mensen gebeurt, hebben we nauwelijks woorden. Terwijl relaties, interactie en betekenisgeving steeds belangrijker worden. Marijke Spanjersberg ontwikkelt daarom in haar boek een nieuwe taal: Tussentaal.
    Interview
    Communicatie en media
    3 november 2023
    Bert Peene
    7-9 minuten leestijd
    Kristof Van Rossem schreef ‘Vraag raak’, een boek over - jawel - de kunst van het vragen stellen. We vroegen Van Rossem waarom vragen stellen een kunst is en waarom de doorsnee manager veel kan hebben aan goede vragen stellen. Van Rossem: ‘Een vraag stellen die het juiste effect heeft, is zo gemakkelijk niet.’
    recensie
    Communicatie en media
    24 oktober 2023
    Danny Mullenders
    2-3 minuten leestijd
    Kristof van Rossem heeft met ‘Vraag raak’ een boek geschreven dat mij in eerste instantie op het verkeerde been zette. Want hoe kan een filosofisch boek toch zo praktisch zijn? Of andersom: hoe kun je praktijkbegeleiden zo inbedden in een filosofische traditie? Van Rossem is erin geslaagd om met een compact boek de filosofische wetenschap en de praktijk van effectief vragen stellen samen te brengen.
    recensie
    Communicatie en media
    19 oktober 2023
    Jan Hoogstra
    3-5 minuten leestijd
    In ‘Moest er nog eens bijkomen van niet!’ gaan Rick Evers en Willem Verdaasdonk in op sterke teksten, krachtige inhoud en daardoor een blije lezer. Of eigenlijk meer het succesvol overbrengen van een boodschap, dat is het eigenlijke doel. En het boek biedt een glimlachgarantie, wat wil je nog meer? 
    preview
    Communicatie en media
    25 september 2023
    Kristof Van Rossem
    2-3 minuten leestijd
    Kristof Van Rossem is specialist in de kunst van het vragen stellen en het Socratisch gesprek. Geïnspireerd door de filosofische traditie, legt Van Rossem de focus in ‘Vraag raak’ op het verdiepen van interactie. In zijn preview vertelt hij waarom vragen stellen belangrijk is voor leidinggevenden. 
    preview
    Communicatie en media
    18 september 2023
    Rick Evers
    3-4 minuten leestijd
    Veel mensen schrijven maar wat. Een accountant die zegt dat hij verstand heeft van cijfers. Een tandarts met de tekst ‘aandacht voor uw gebit’ op zijn website. Een school die de leerlingen centraal zet. In ‘Moest er nog eens bijkomen van niet!’vertellen we hoe je je echt kunt onderscheiden met teksten.
    preview
    Communicatie en media
    13 september 2023
    Monique Reijntjes
    3-4 minuten leestijd
    Monique Reijntjes deelt haar unieke manier van content maken in haar boek ‘Schrijfgids voor ondernemers’. In het boek behandelt  ze - onder meer -een stappenplan waarmee je laagdrempelig begint met het maken en hergebruiken van teksten. Waarom dat laatste een goed idee is, lees je in haar preview.
    recensie
    Communicatie en media
    5 september 2023
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Schrijven is voor velen een kwelling. Met de tips uit ‘Schrijfgids voor ondernemers’ van Monique Reijntjes wordt het misschien toch nog leuk. En leesbaar. Dat laatste geldt ook voor Reijntjes' boek.
    Interview
    Communicatie en media
    21 augustus 2023
    Jeroen Ansink
    5-7 minuten leestijd
    Webwinkels maken ons verslaafd aan online bestellen, zegt e-commerce expert Chantal Schinkels in ‘Het koopinfuus’. Ze pleit voor een nieuwe, ethische werkwijze voor de hele sector. ‘Ook ik val voor dit soort tactieken.’

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden