Invloed op zelfsturing
Paperback Nederlands 2015 1e druk 9789462153189Samenvatting
Nieuwe tijden en anders organiseren. Managers en leidinggevenden staan voor de uitdaging leiderschap nieuwe betekenis te geven, waarbij het veel meer gaat over verbinden, vertrouwen en loslaten. Maar het is meer, het echt gaan waarderen van zelfsturing en de ontwikkeling van een bijbehorende leercultuur vereist een enorme denkomslag, een onomkeerbare paradigmashift voor iedereen binnen de organisatie, dus ook voor ieder or-lid.
Eén ding is zeker; wil je als or invloed hebben op zelfsturing dan zul je jezelf opnieuw moeten gaan uitvinden én nieuwe media en middelen moeten gaan inzetten. In deze publicatie vind je daarvoor genoeg input, inspiratie en aansprekende voorbeelden.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
1. Zelfsturing; anders organiseren in tijden van transitie
2. Help; we mogen de cultuur veranderen!
3. Situationeel leiderschap; sleutel tot succes
4. Leren leren; organisatie-team en persoonlijke ontwikkeling
5. Laat je toegevoegde waarde zien!
6. Invloed op zelfsturing is communicatie 3.0!
Bijlage: OR 3.0 in de zorg: van procedures naar partnership
Over de auteur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan