

Loek van den Broek is opgegroeid in het HR-vak. Hij was directeur van Van den Broek & Partners en heeft nu een eigen advies- en trainingsbureau met opleidingen voor managers en HR-medewerkers.
Meer over Loek van den BroekGesprekstechnieken voor de personeelsmanager
Paperback Nederlands 2002 1e druk 9789014095929Samenvatting
Gesprekken nemen een belangrijke plaats in de dagelijkse werkzaamheden van de personeelsmanager in. Een groot aantal gesprekken voert hij zelf en bij andere vervult hij een adviserende rol. 'Gesprekstechnieken voor de personeelsmanager' zet op heldere wijze alle do's en don'tsvoor een professionele gespreksvoering op een rij. Het boek biedt een praktische handleiding met betrekking tot de manier waarop u de verschillende soorten gesprekken kunt voeren. Wat managers van de medewerker kunnen verwachten en hoe u hierop kunt reageren. Ook biedt het handvatten over de manier waarop u de lijnmanager het beste kunt voorbereiden op de gesprekken die hij met de medewerker voert.
Daarbij komen aan de orde: advies-, selectie-, conflicthanterings-, onderhandeling-, beoordelings-, functionerings-, POP-, ontslag, slechtnieuws- en bemiddelingsgesprekken. Exit-interviews, gesprekken rond ziekteverzuim, coachingsgesprekken en het leveren van kritiek maken het boek compleet.
Trefwoorden
gespreksvoering personeelsmanagement communicatie hrm (human resource management) communiceren luistertechnieken vraagtechnieken selectiegesprekken beoordelingsgesprekken functioneringsgesprekken adviesgesprekken slechtnieuwsgesprekken ontslaggesprekken non-verbale communicatie exit-interviews pop-gesprekken coaching onderhandelingsgesprekken ziekteverzuimgesprekken feedback bemiddelingsgesprekken open vragen actief luisteren personeel confronteren leidinggeven kritiek leveren gespreksvaardigheden conflicthantering doorvragen
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. 22 do's and don'ts voor professionele gespreksvoering
Deel B - Gesprekken die de personeelsmanager zelf voert
2. Selectiegesprekken
3. Adviesgesprekken
4. Bemiddelingsgesprekken
5. Onderhandelingsgesprekken
6. Ontslag- en Slechtnieuwsgesprekken
7. Exitinterviews
Deel C - Gesprekken waarbij de personeelsmanager anderen begeleidt
8. Beoordelingsgesprekken
9. Functioneringsgesprekken
10. POP-gesprekken
11. Coachingsgesprekken
12. Opbouwend kritiek leveren
13. Ziekteverzuimgesprekken
De auteurs
Literatuur
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan