Business Ethics & Corporate Social Responsibility
Gebonden Engels 2010 1e druk 9781408007433Samenvatting
Een nieuwe tekst voor de nieuwe realiteit: 'Business Ethics & Corporate Social Responsibility' is een cursus voor studenten over de ongekende uitdagingen en turbulentie van het moderne bedrijfsleven en de gevolgen ervan voor mensen over de hele wereld. De auteurs gaan een stap verder dan de Anglo-Amerikaanse focus van bestaande werken. Ze hanteren een verfrissend perspectief zodat studenten de cursus afronden met een breed en reflecterend inzicht in de bedrijfsethiek.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Part I Frameworks
1 Understanding corporate social responsibility
2 Stakeholder management
3 Theories of ethics
4 Environmental ethics
Integrative Case Study 1.1 Walking the Walk Putting Social Responsibility into Action at The White Dog Café
Integrative Case Study 1.2 GlaxoSmith Kline and Developing Country Access to Essential Medicines
Part II Contexts
5 The behavioural context
6 Ethics and corporate social responsibility in a global context
7 The business of human rights
8 Civil society organizations
Integrative Case Study 2.1 Microsoft's Partnership with UNHCR Pro Bono Publico?
Integrative Case Study 2.2 IKEA's Social and Environmental Responsibility Initiatives
Part III Processes
9 Governing organizations
10 Auditing and reporting social performance
11 Managing ethics internally
12 Responsibility in managing people and operations
13 Environmental responsibility
14 Giving back to society
Integrative Case Study 3.1 Red Bull or Black Devil?
Integrative Case Study 3.2 Starbucks Corporation Building a Sustainable Supply Chain
Integrative Case Study 3.3 Lifebuoy 'Swasthya Chetna' Unilever's Social Marketing Campaign
Integrative Case Study 3.4 John Mackey and Whole Foods Market
Integrative Case Study 3.5 The Human Face of HIV/Aids
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan