New Asian Emperors
The Business Strategies of the Overseas Chinese
Paperback Engels 2009 1e druk 9780470823347Samenvatting
Vastgoed, telecommunicatie, hotels, industrie, computers en suikerplantages. Chinese bedrijven in het buitenland zijn een belangrijke marktspeler. 'New Asian Emperors' laat zien waarom Chinese bedrijven die buiten China gevestigd zijn, nog altijd de regio overheersen. Ondanks de Aziatische en SARS-crises reikt hun macht tot in Oost-Azië.
De auteurs baseren hun conclusies op diepgaande interviews met Chinese CEO's die overzee werken, evenals op strategische informatie van hun bedrijven. Dit boek behandelt ook de rol van de managementpraktijk in Chinese bedrijven buiten China en waarom deze behoren tot de meest succesvolle Aziatische ondernemingen. De auteurs geven ook het belang aan van de culturele wortels van Chinese ondernemers.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Acknowledgments
PART 1 The Foundations of Understanding
1 Introducing the Overseas Chinese of Southeast Asia
2 Confucianism Plus The Philosophical and Cultural Roots of the Overseas Chinese
3 The Overseas Chinese Today Not the Family Business, But the Family as a Business
PART 2 The Foundations of Analysis
4 Introduction to an Informational Void The Black Hole of Southeast Asia
5 Strategic Management of the Overseas Chinese Business Groups Deciphering Patterns
PART 3 The Implications for Business
6 In the Aftermath of the Asian Crises Revolution or Evolution?
7 Competitive Implications of the Overseas Chinese Doing Business with the New Asian Emperors
Bibliography
Appendix List of Interviewees
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan