Mission-Based Marketing
How your not-for-profit can succeed in a more competitive world (third edition)
Gebonden Engels 2010 3e druk 9780470602188Samenvatting
Hoewel non-profit organisaties vroeger in relatief stabiele omstandigheden opereerden, worden zij tegenwoordig steeds vaker geconfronteerd met concurrentie. Het is daardoor noodzakelijk dat zij commerciëler worden en marketingvaardigheden ontwikkelen. Peter Brinckerhoff heeft veel ervaring met non-profit organisaties die vanuit een missie opereren. Hij heeft in de praktijk geleerd welke marketingmethoden werken voor non-profit organisaties en wat voor leiderschap hiervoor nodig is. Daarnaast heeft hij veel ervaring in het doorvoeren van de noodzakelijke veranderingen om marktgericht te opereren. Op basis van zijn ervaringen heeft hij nu een praktisch boek geschreven waarin hij beschrijft hoe non-profit organisaties marktgericht kunnen gaan opereren. Uitgebreid gaat hij in op de kenmerken van succesvolle marktgerichte non-profit organisaties en geeft hij inzicht in de valkuilen die deze organisaties tegenkomen als zij het veranderingstraject inzetten. Daarbij komen drie principes van klantgerichtheid aan de orde en hij geeft aan hoe non-profit organisaties de klant centraal kunnen stellen, waarbij hun missie voorop blijft staan.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2 Marketing: The Competitive Edge
3 Being Mission-Based and Market-Driven
4 Being Flexible and Changing with the Market
5 The Marketing Cycle for a Not-for-Profit
6 Who Are Your Markets?
7 Who Are Your Competitors?
8 Asking Your Markets What They Want
9 Better Marketing Materials
10 Technology and Marketing
11 Incredible Customer Service
12 A Marketing Planning Process
13 Resources for Marketing
Final Words
Appendix A: Survey Sample
Appendix B: Focus Group Questions
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan